Szia Péter!

>Ha a tplink wan portjat nem hasznalom, a dhcp letiltva, akkor az nem egy buta switchkent operal?
A gyári szoftverrel igen. Átenged mindent, vlan-t alhálózatokat stb.
Javaslom, hogy valami kamu ip-címet írj be ez esetben a tp-link wan portjának (statikus ip mód), mert némelyik típus lefagy időnként, ha nem talál netkapcsolatot és ip-t dhcp-n keresztül a wan-ra!

Üdv!

2016.04.25. 11:15 keltezéssel, Molnár Péter írta:
Hello!
Az egyik ugyfelemnel eddig volt telekom-os iptv+inviteles internet,telefon.
Most az internetjet es a telefonjat athozta a telekomhoz.
Eddig 2 szeparalt halozata volt a 2 szolgaltatonak.
Mondtam neki, hogy nem lehet csak ugy osszekotni a 2 halozatot, mert a belteri egysegek nagyon allergiasak a koztes eszkozokre (switch). Javasoltam neki, hogy ott legyen a kozponti telekomos eszkoz, ahol a 2 halozat talalkozik.
Igy a belterik mindenutt kozvetlen kapcsolattal lettek volna.
Ma jott a szerelo, s nem akarta atszerelni a jelenlegi kozponti helyet egy masik helyre, hanem egre foldre eskudott, hogy mukodni fog switch-en keresztul is.
Igy minden maradt ott ahol eddig.
Megyek osszekotni a 2 halozatot.
kozpont->tplink AP, LAN protjaba dugva, switchkent uzemel->belteri tp-link lan portjaba dugva
Eredmeny:
IPTV csatlakozik, a menuben irja, hogy csatlakoztatva, de csak 1 csatorna mukodik.
Nem lehet csatornat valtani.
Ha a kozpontot kozvetlenul a belterivel osszekotom, akkor lehet csatornat valtani is. Vissza a tplinken keresztul, az utolsonak megnezett csatorna mukodik csak.
Szerelo persze mar nem volt ott.
Felhivjuk, mondjuk mi a baj.
Azt mondja ne tplink routert, hanem buta switchet hasznaljak, ugy menni fog.
Kerdesem:
Ha a tplink wan portjat nem hasznalom, a dhcp letiltva, akkor az nem egy buta switchkent operal?

Udv:
Peter

Üdvözlettel:
Fehér Sándor
Rendszergazda
Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium
3100 Salgótarján, Arany J. út 12.
Telefon: (32) 411-353 Telefax: (32) 411-104
e-mail: fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu
Internet: http://www.madach-starjan.sulinet.hu/