On 2016-09-15 09:01, Szilárd Blum wrote:
Arra gondoltam, hogy pl. raspberry pi (mint alacsony fogyasztású
eszköz) is tud audio streamre kapcsolódni ("netrádió"), hátha
megoldható úgy, hogy alapból streameljük a semmit, aztán ha
műsor vagy hirdetés van, akkor ez változik.

Az egeszen biztos, hogy neked multicastra van szukseged. En ket dolgot tudnek elkepzelni.

Az egyik, hogy osszehekkeled, ahogy irtad pi-vel es hangszoroval. Ha mas nem, de a vlc tud multicastot fogadni es az audiot kirakni a belekotott hangszoroba. Valamikor tavaly tanulgattam multicastot, kellett egy vizsgahoz, akkor a csalad 'nagy' oromere minden tableten, pc-n telefonon csengetett mylord ment amiket multicaston at streameltem.

A masik lehetoseg a celhardver, de nem kell messzire menni es IP-s hangszorot venni, elegendo lehet a chromecast audio is. Nincs ket honapja, hogy le volt akciozva, 5k huf-ert vettem darabjat (azota ha a halozat eszreveszi, hogy hazaertem, elkezd hatterzenet jatszani egy hangszoron abban a szobaban ahol vagyok). Csak egy kliens kell aki tobb chromecast audionak sugaroz (gondolom ez megoldhato).

A multicast kapcsan ket kerdes merul fel. Az egyik, hogy a halozatod tamogatja-e - a csoffadt szappantartok nem szoktak IGMP-t tamogatni, nem tudom nalad mi van. A masik kerdes, hogy vajon mihez kezd a VLC, ha a stream megall. Elkepzelheto, hogy van erre valami beallitas, esetleg mas klienst kell hasznalni, de nekem ugy remlik, ha a stream megallt, a VLC is megallt, ha a stream ujraindult, nem minden VLC kezdte ujra jatszani. A PC nem, a tablet es telefon igen. Lehet, csak beallitas kerdese volt.

Amennyiben a VLC nem jo valamiert, esetleg a multicast nem jon szoba valami ismeretlen ok miatt, el tudnam kepzelni, hogy VoIP alapokon oldanam meg.

A pi-kre tennek SIP klienst, auto-answer modban. Az egyikre tennek egy Asterisk-et, amit beallitanek, hogy egy adott melleket hivva az osszes pi kicseng es azok automatikusan fel is veszik. Innentol kezdve mar csak egy mozdulat, hogy valaki felvegyen egy telefont, felhivjon egy belso melleket es amit mond, az iskola-szerte hallatszik minden pi-re kotott hangszorobol.

Nyilvan zenet is lehet igy tovabbitani (music on hold) de a voip-os verziot arra javasolnam, ha inkabb alkalmankenti beszedet kell sugarozni, mivel ez a legegyszerubb megoldas felhasznaloi szempontbol.

udv
adam