2016.09.16. 10:20 keltezéssel, Ambróz Zoltán írta:

Sziasztok,

kollegiumban bovitjuk a vezeteknelkuli halozatot ket egymas feletti folyoson elhelyezett 1-1 db UniFi UAP AP LR hozzaferesi ponttal.

Az AP-k eleg sok  eszkozon keresztul kapcsolodnak a belso halora:

UAP - TL-WR340GD - gyujtoswitch (3Com Baseline) – Eth/optika - optiika/Eth – Core switch – router

Bar a (switch modban hasznalt) TL-WR340GD (es a hozza kapcsolodo ugyfelek) elerhetok a Core switch-re kapcsolodo geprol, az UAP nem (es nem kap DHCP cimet sem).

Csak ugy tudtam mukodesre birni az UAP-ot, hogy a TL-WR340GD-t routerkent hasznaltam (azaz az iskolai belso halo a WAN portra csatlakozik) es o a DHCP server, de ekkor a kollegium ket folyosoja onallo mini LAN. Az UAP igy korrekten mukodik, nagy tavolsagot fed le (LR) es jo a jelerosseg is (-50dBm…-70dBm). Most dolgoztam eloszor Ubiquiti eszkozokkel, mire lehet erzekeny, ami miatt nem csatlakoztato a fentiekben vazolt modon a beso (vezetekes) halozatra? Pontosabban, hogyan oldhato meg a csatlakoztatas problemaja?

Esetleg, ha a TL-WR340GD bridge modban menne? Ekkor a TP-Link Wi-Fi-je AP-kent viselkedik tovabbra is?

Koszi, AZ

Valahogy az lehet a gond, hogy valamelyik switch, vagy mediaconverter lenyeli a csomagok egy részét. Régi switcheknél előfordul, hogy a kondik kiszáradnak, a táp bezajosodik, és megnő a hibás keretek száma a hálózatban. Szerintem az lenne célszerű ha leszerelnéd az AP-t, és megnéznéd mi az a pont ahol még látszik. Ha jól értem, akkor 3com switchbe dugva már nem működik (ha a tp-link ki van hagyva). Pl a 3com switch uplink kábeléről lehet már menne. Gondolom ez a switch már jóval több mint 10 éves, merthogy a cég sincs már.