On Tue, Sep 20, 2016 at 12:23:44PM +0100, k...@mayten.sch.bme.hu wrote:
> en ugyan full hulye vagyok ilyen webes cuccokhoz, es joomlat se
> lattam mar vagy hat eve, de azt konkretan tudom, hogy egy drupal
> migralasnal az upgrade.txt pontosan leirja, hogy milyen lepeseket
> kell tenni.  amennyiben van strukturalis valtozas, peldaul uj
> tablak, uj sema stb, tehat valami ami inkompatibilis, mindig van
> migralast segito script.

Igazából az összes leírás szerint az 1.5 és a 2.x között voltak nagy
változások.

> Igaz, ez azt is jelenti, hogy nem lehet random ugralni a verziok
> kozott, hanem az upgrde path-ot kell kovetni, ami azt jelenti, hogy
> peldaul joomlanal is lehet 1.5 -> 1.6 -> 2.0 -> 2.2 -> 2.5 -> 3.0
> utvonalat kovetni, de nem lehet 1.5 -> 3.0 utvonalat kovetni.  A
> szamok csak random szamok, mivel nem ismerem a kiadasok verzioit.

Igen, ez lehet. Ugyanakkor a joomla tudtommal nem biztosít ilyen
migrálást segítő scripteket (ami nekem is furcsa), simán írhatnának
egy darab scriptet, ami az 1.5-ből kidumpolt adatbázist 2.x-hez jóvá
"patch-eli" (természetesen szigorú php meg mysql verziókat esetleg
megkövetelve), meg egy másikat, ami a 2.5-öt 3.x-re. Mondjuk én most
látok először joomlát, nem értek hozzá; de ha jól értem, azért is van ez a
rengeteg gányolás, mert egy csomó "külső" bővítmény van a joomlához,
amit nem ők csinálnak, emiatt azokkal nem tudnak mit kezdeni.

--
PTG
If you mess with a thing long enough, it'll break.