2016.09.21. 8:43 keltezéssel, Ferenc Bajan írta:
Sziasztok!
Adjatok tippeket, hol és mennyiből lehet megúszni egy asztali gép vásárlását! A felhasználási cél gépészeti tervezés lenne (a fiam gépészmérnök hallgató) és Solid Edge rendszert használnak. Ennek az ajánlott követelménye:

Recommended system configuration

  * 64-bit (x64) processor
  * Windows 7 operating systems
  * At least 8 GB RAM
  * True Color (32-bit) or 16 million colors (24-bit)
  * Screen Resolution: 1280 x 1024 (or higher, following the
    manufacturer's recommendations

Ebből nekem az jön le, hogy ezt még 10 évvel ezelőtt írták, amikor még nem volt divat a szélesvásznú monitor:) Nem vagyok PC boltos, így szerintem bármelyik manapság kapható (nem integrált) processzor, és alaplap megfelel, ami pl DDR3-as memóriát használ.
Így csak a 8 GB memória tér el párezer Ft-al a szokványostól.
Operációs rendszer nélkül kb 70.000 Ft egy igényes noname PC legalább Pentium G32xx processzorral.
pl:
http://www.emag.hu/barracuda-pc-pentium-g3260-3-3ghz-4gb-500gb-hdd-dvd-rw-eger-bill-chs-bar-0112-keszlet/pd/D8WNR3BBM/