Sziasztok!

A tárgyban leírt notebook-ok szerzett be valaki, 3 db-ot is. Eredetileg linux-al jött, de perszer win kell rá.
És itt jött az érdekesség, legalábbis számomra...
A bios-ban (még nem grafikus), alapból UEFI-re volt állítva a dolog, de így semmiről nem tudtam telepíteni semmit. Nem bootolt be. Se a win, se a linux. Se a beépített cd meghajtóról, se külső cd meghajtóról. A bios-ban túl sok állítási lehetőség nincs. Induláskor nem találtam olyan gombot, amit megnyomva kijön egy boot menü, ahol kiválasztom, miről is szeretnék bootolni. Legalábbis UEFI módban. Aztán átállítottam a módot Legacy-ra. Így viszont minden ment. Fel is sikerült telepíteni a tisztaszoftveres win 10 ent.-t 64 bit. Ha visszaállítom UEFI-re, akkor nem indul el a win.... Lehet, hogy én maradtam le valamiről, de ez nekem így furcsa és nem értem....

Próbáltam klónozni, hogy ne kelljen 3x eljátszanom a dolgot, de a legfrissebb clonezilla is meghasalt ezen. Azt írta, hogy GPT és MBR keveredik a merevlemezen, javítsam ki. Kiírt egy parancsot: sgdisk -z /dev/sda, lefuttattam, hiba nélkül lement, de semmi.

Jelenleg a klónozást feladtam, ha nem lesz ötlet, akkor elkezdem felrakni a többire is egyesével...

Üdv:
Attila

--
Kovács Attila