az orvos hiába 'dolgozna jól, ha a császár folyton vedel, vagy szivarozik, netán belövi magát

- ha a szivarozás, iszákosság, stb. meg van tiltva (~inf. szabályzat [~'orvos' hozza] - és be is van
tartva - akkor nyilván lehet így alkalmazni az 'orvost - egyébként nem

tehát azért a görög/római/kínai mitológiai/mondaköri elemek nem sokat nyomnak a latban, bár érdemes lenne megszívlelni párat (~pl. vezetőség kijelölésekor ez buktató lehetne.. - a nem
ismerete  :)

- sajna Magyarországon csak drogos (és ráadásul digi.analfabéta) 'császárok dolgoznak a legtöbb helyen (~követelményről még sehol sem hallottam (pláne iskolában), hogy valakit úgy vesznek fel, (akár tanári, akár irodai munkára) hogy kitölt egy ecédéell példasort (szinte mindenki digi.analfabétaként
érkezik - és a legtöbb esetben még neki áll 'feljebb

~ 'Nem azon mulik, hany eszkozre, vagy tanulora van hany informatikus.'

- nem azon bizony - hanem több és MÁS paraméteren
- mégiscsak van értelme megadni az ilyen összefüggéseket - hiszen mindenki más
is így dolgozik,
csak nála 'normálisak az összefüggések - ha nála lehet - a rendszergazdánál
miért nem?

- ha másképp nem megy - a legegyszerűbb Taylor -féle munkaszervezési
alapelveket (~menedzsment)
kell bevetni - szerintem még abból a leghúzósabb (ami iránt a legtöbbet
sztrájkoltak anno) is
kedvezőbb, mint a tanulói létszám alapján megállapított érték - melynek az ég
világon semmi köze
sincs az elvégzendő munka mennyiségéhez és minőségéhez