A cél:
Előrehozott "digitális témahét" Azaz a diákok tanórán használják mindenféle
okos eszközeiket. Tablet, telefon, laptop... Ki, mit tud hozni a tankönyve
helyett. Tanárok a tanórába integrálják ezen eszközök használatát.
Következmény: Az eszközöket az épület területén szórtan használják, de
óránként vándorolva másik épületrészbe.

Cél2.
Van, ahol már van eduroom, lehet, hogy majd nálunk is lesz. Ennek
lehetőségét szeretnénk kipróbálni. Igen, kérdés, hogy a sulinetes
kapcsolatunk mire képes. Kérdés, hogy a jelenlegi telepített hálózatunk
mire képes... Minden tanteremben van egy végpont. Tudják használni úgy,
hogy mindenki a saját eszközén nézi a videót? Van értelme? (Ha nem
próbáljuk ki, a diákok, tanárok, szülők... nem hiszik el, hogy ezt meg kell
fontolni.)

A kísérlet 2 hét, ebből 2 nap kiépítés, 1 hét használat (szerda--kedd) majd
2 nap leszerelés. A felszerelésre 2 napnál ne kelljen több, de a
konfigurálásba is besegíthetnek (okos, ügyes) diákok. A használat nem lehet
10 napnál több, mert őszi szünet lesz utána és leltáros eszközátvétel a
ZIK-KLIK között...
Az ár előzetesen nem számít, ha működik, akkor utólag érdekes lesz (pl.
pályázatoknál).

Elso korben szerintem erdemes lenne hatralepni, leulni es atgondolni.  A
> milyet kerdest szerintem megelozi a mennyi, azert, mert tovabbi kerdeseket
> fog felvetni.

Mondd ezt a kollégának, amíg nem látja, hogy mennyiből, hogyan működik,
addig azt hiszi, hogy "majd a szülőktől bekérünk 2-2 ezer Ft-ot, mert az
egyik szülő ránézésre azt mondta, annyiból meg lehet csinálni.")

> Vagy, a masik lehetoseg, hogy olyan access pointokat szerzel, amelyek
> ismerik a tunnelezes fogalmat.  Ez pedig atvezet az enterprise access
> pointokhoz.

Csak ez érdekel. A "sok kicsi nem sokra megy" esetet már a 60 felhasználós
tanári wifi igazolta. Elég hozzá egy értekezlet. :-)

Mondjuk egyetlen pontra.  Ehhez az kell, hogy minden egyes AP kepes legyen
> [...]
> fog belepni - es csak itt.  Hiaba van az AP barhova kotve a halozatban, a
> forgalom nem ott jelenik meg.
>

> A harmadik szempont a kapacitas es a biztonsag / menedzsment utan a
> hibakereses.  Egy kozponti felulet nelkul sok sikert a vegpontok
> megtalalasahoz, hibaelharitasahoz.  A tu a szenakazalban feludules lesz
> utana.
>

> 1) kontrollert szerezz elobb es utana csak olyan AP-t kerj, amit a
> kontroller tamogat, barmelyik gyarto legyen is az.
>
> 2) ha kontrollert nem tudsz szerezni, akkor gondolkodj el felho alapu

1 hétre nem...

> 3) ha kontroller nincs is, akkor keress olyan ceg olyan termeket, ami
> tamogat kozponti menedzselest es valamilyen LWAPP-jellegu megoldasa van, ha
> nem is pont az

 Mi a véleményetek az alábbi kérésről, amit a kollégák és szülők kapnak
meg. A szülők jó helyeken dolgoznak, van aki vezető beosztásban, de van
ügyintéző, programozó... a lényeg, hogy nem ért hozzá, de lehet, hogy "ki
tudja járni" a rendszergazdánál, főnöknél...

Szükségünk lenne 1 db Mikrotik routerre és ehhez csatlakozó kb 12 wifi
access pointra, amelyek központilag menedzselhetők és egyidejűleg kb 50
felhasználó kiszolgálására képesek. Az eszközök 2.4 GHz-es klienseket
tudjanak kezelni, de jó, ha 5 GHz-re is képesek.

Ami most nekem nem tiszta: a Mikrotik router a wifi kapcsolatot is ad, vagy
csak a csatlakoztatott eszközöket kezeli? Az AP is Mikrotik legyek? Minden
AP Mikrotik router legyen?

SzTZs