Helló!

Annó a listán volt egy levél erről. Bemásolom a tartalmát:

"--------------------------------------
Tisztelt Listatagok,

A Kaspersky ransomware, cryptolocker elleni, Windows környezetben használható tárrezidens kiegészítő védelmi szoftvert - Kaspersky Anti-Ransomware Tool for Business - bocsát díjmentesen az igénylők rendelkezésére.

1. N e m h e l y e t t e s í t i a t e l j e s k ö r ű v é d e k e z é s t , ennek csak egy kiegészítő eleme. 2. Csak ezek ellen a kártevők ellen hatékony, de ott jelenleg csúcsminőségű. 3. Bár tárrezidens, valós idejű, de a létező keresők nagy többségének munkáját nem zavarja.
4. Gyors, erőforrás-takarékos.
5. Mindazt tudja ezen kártevő-család ellen, amit a Kaspersky teljes értékű hálózatvédelmi szoftverei. (Azokból kivett, önálló szoftverré fejlesztett technikákat alkalmaz, ld. Kaspersky Security Network a gyors reagálásért és System Watcher a támadások blokkolására, egy esetleg megkezdett átkódolás visszaállításával). 6. A használata mindenkinek (iskoláknak is) díjmentesen engedélyezett, de regisztrációhoz kötött. 7. Működés bemutató (6min 50sec): https://www.youtube.com/watch?v=0pHuvMm30SI 8. Regisztrációs oldal/Letöltési link: https://go.kaspersky.com/Anti-ransomware-tool.html

+1: hasznos tanács, ha mégis beütött a baj:
Ha egy kártevő már zárolta az adatokat, a No More Ransom (www.nomoreransom.org) nevű online portálon érdemes megnézni, hogy visszaállíthatók-e az állományok. A No More Ransom projekt számos, a titkosítást dekódoló eszközt kínál a zsarolóprogramok által elérhetetlenné tett fájlok helyreállításához.

N e   v á l j   á l d o z a t t á .
V é d e k e z z .

Üdv:
Szűts Ferenc