"Ebben milyen tűzfal van?”
Alap tűzfal, a portokat tudod nyitni/zárni, programokat kiengedni, ilyesmi.

"Kell még mellé valami vagy önmagában is megállja  a helyét?”
Ha ISA szintre vágysz, akkor kell. Pl. egy belsőhálós webszervert nem tudsz
vele publikálni.
Ilyen tűzfal viszont nincs  a Tisztaszoftverben, sőt, tudtommal a MS nem is
fejleszt már ilyet. (A Ms Forefront TMG 2010 volt az utolsó, de az
Windows2008R2 felett már nem telepíthető.)

"Most jut eszembe ha ezt venném igénybe a sulinetnél akkor maradnak az iskola
neve.sulinet.hu címek?”
Két doménről van szó? Van egy sulinetes végű és egy másféle?
A NIIF-től kérni kell, hogy a sulinetes doménhez állítsák be a felhős
levelezőszervert.

"A windows azure jár az iskoláknak ingyen?"
Tudtommal nem. Mindenkinek ingyenes egy adott kreditösszeg erejéig, ha az
elfogy, onnantól fizetős.

"Jól érten ez arra jó, hogy a meglévő MS felhőben lévő fiókokat tudnám
használni az AD-ben is a szerveren?
Vagy csak a szerveren lévőket tudnám a felhőbe szinkronizálni?
Ha a felhős levelezésre és a saját AD-ra gondolsz, akkor összeköthető,
szerintem csak szerver -> felhő irány megy, de ez csak tipp, én nem így
használom.

Vagy a felhő exchange fiókjaitól ez teljesen elkülönül?"
Szerintem az Azure-nak nincs köze a levelezéshez. (Kivéve ha a felhős virtuális
gépeden email szervert futtatsz.)

FG