Igazából azt kéne kideríteni, hogy a win10-en hogy kerül be átjárónak a 10.0.0.1, mert az okozza a hibát. Oda a mikrotik ip címe kell. Jól van beállítva a dhcp a mikrotik-ban? Ugye nem 10.0.0.1-et küldesz ki a dhcp szerverből átjárónak?

2017.02.05. 19:23 keltezéssel, Sándor Fehér írta:
Szia!

Igen van dhcp, a mikrotik csinálja. Dinamikus és statikus címek vannak. Az ismeretlen "mac" címek is kapnak ip-t.

>ugyebár ha a hálózaton egyszer bekiabál a keresett cím onnantól nincs gond.
Pontosan ez történik!
Ha a kliensről indítok egy pinget a win10 irányába, azonnal megjavul mindkét oldalon a pingelés. Mindaddig jó, amíg a gépet ki nem kapcsolom vagy kábelét ki nem húzom. Innentől elölről kezdődik a folyamat. Érdekes, csak a fos win10 csinálja ezt a hibát. Win7 és linux esetén nem áll fenn a hiba!!
Próbálok egy friss win10 telepítést is.

Annyit csináltam, hogy próbaképp kikapcsoltam a proxy-arp -ot, de nem segített. (vpn miatt kell amúgy)
Köszi a választ!

2017. 02. 05. 17:58 keltezéssel, Csaba Tiba írta:
van dhcp szerver? vagy a mikrotik oszt ip címeket? vagy csak statikus címek vannak? ugyebár ha a hálózaton egyszer bekiabál a keresett cím onnantól nincs gond.
Csaba

2017.02.01. 11:30 ezt írta ("Fehér Sándor" <fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu <mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>):

    >Szerintem a windows 10 tűzfala a gond. Be kell állítani az
    aktuális kapcsolat "otthoni" vagy "munkahelyi" legyen.
    >A "publikus" -nál valószínűleg az ARP, és ICMP protokollt is
    akadályozza., azért van a fenti jelenség.
    Mindkét gép esetében kikapcsoltam a windows tűzfalat és
    munkahelyi profil van választva!

    >Windows klónozás után célszerű kitörölni a hálózati adaptert az
    eszközkezelőben, és újra felismertetni.
    >Ha nem akarod, hogy több azonos MAC addressű gép legyen a
    hálózatban :)
    Erről nem hallottam még és nincsenek azonos mac-ek a hálózaton.

    Megpróbálom letörölni a hálózati kártyát, majd teszek bele egy
    másikat is próbaképp.

    2017. 02. 01. 11:21 keltezéssel, Horváth Péter írta:
    2017.02.01. 8:47 keltezéssel, Fehér Sándor írta:

    Sziasztok!

    Számomra furcsa és érdekes problémába futottam bele:
    Adott egy 172.21.x.x/16 hálózat, ami nincs szétbontva vlan,
    vlsm stb.
    Továbbá van két gép italc programmal, ezt nevezzük
    tesztkörnyezetnek.

Egyik gép 172.21.0.21/16 <http://172.21.0.21/16> ------------ Másik gép 172.21.200.70/16 <http://172.21.200.70/16> (köztük
    egy normál/nem okos switch van)
    Ennek ugye simán kellene "látnia" egymást a /16 végett,
    feltételezve, hogy a tűzfalaik engedik (ha van, most nincs!!)

    További infó:
    172.21.0.21 gép egy windows 10x64pro (nincs tűzfal)
    172.21.200.70 gép egy windows 7 32bit enterprise (itt sincs tűzfal)

    A probléma:
    Bekapcsolom mindkét gépet. Ha a windows10-ből megpingelem a
    másik gépet ezt kapom:
    1: request timed out
    2: reply from 172.21.0.21 <http://172.21.0.21>: Destination net
    unreachable.
    3: Reply from 10.0.0.1 <http://10.0.0.1>: Destination net
    unreachable.
    4: Reply from 10.0.0.1 <http://10.0.0.1>: Destination net
    unreachable.
    5: Reply from 10.0.0.1 <http://10.0.0.1>: Destination net
    unreachable.
    6: ... ... ... de néha beesik egy 1: request timed out
    lehetőség is.

    A 10.0.0.1 a diginet alapértelmezett átjárója, nem nálunk van az.
    Le is írom mi történik:
    Megpingelem a windows 10-ből a másik gépet, majd 1 csomagra nem
    jön válasz.
    A következő sorban a gép magának válaszol, hogy nem tudja hol
    van a kérdéses hálózat.
    Ezek után a windows az alapértelmezett gateway-nek küldi
    kérést, ami egy mikrotik ez pedig megint az ő alapértelmezett
    gateway-nek, ami most a diginet (10.0.0.1)

    Félmegoldás és furcsaság:
    Ha a másik gépről (win7) megpingelem a win10-et, azonnal jön a
    válasz és MEGJAVUL a másik oldalon is.
    Kikapcsolásig minden rendben, aztán elölről kezdi.
    Italc-ot akarom használni, azért kellene a dolog.

    wireshark-al megnéztem a dolgot és:
    A windows10 elküldi a csomagot a hálózat a csomagot helyes
    forrás és cél ip-vel.
    172.21.0.21    172.21.200.70   Echo (ping) request id=0x001,
    seq=30647/46967, ttl128 (no response found)
    10.0.0.1            172.21.0.21      Destination unreachable
    (network unreachable)
    A win10 rossz helyre küldi a csomagot, a default gw-nek.
    Ismétlem, hogy más oprendszernél nincs meg a hiba, de két
    win10-es gép is ugyanezt csinálja. (ua imageből lettek telepítve)

    Ez (is) valami win10 bug lehet?
    Miért nem látja az azonos alhálózatban lévő két gép egymást,
    illetve miért csak akkor, ha a win7 pingeli a win10-et
    (kikapcsolás után)?
    Köszönöm a válaszokat!

[...]

-- Szluka Pálné Igazgató asszony megbízásából
    Fehér Sándor
    Rendszergazda

    Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium
    3100 Salgótarján, Arany J. út 12.
    Telefon: (32) 411-353 Telefax: (32) 411-104
    e-mail:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu
    <mailto:e-mail:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>
    Internet:http://www.madach-starjan.sulinet.hu/
    <http://www.madach-starjan.sulinet.hu/>