>A fizikai vas egy dell brand gép (a pontos típust nem tudom fejből), i7, 16G ram, 2x1.5T 7200-as hdd-k. Ezen alakítottam ki kézzel, xen alapon virtuális gépeket, a 2k12 4G ramot kapott.
Akkor letesztelem 8GB -al és proxmox-al. :)
Elkezdtem a telepítést, kíváncsi vagyok jó lesz e így.
Memtest szerint is OK a memória.
Köszönöm a válaszod!

2017. 02. 15. 10:41 keltezéssel, Hambuch Gabor írta:

A Windows server 2012 r2 standard verziót szeretném használni a windows
2003 r2 helyett.
Egy ideje már tervezem az átállást és most már véglegesen is megcsinálom
az élő rendszeren.
A vas egy core i3 540, 8gb ddr3, 2x 1tb 7200rpm paraméterekkel
rendelkező fizikai pc.
Ha lehet proxmox menne a szerverre (zfs preferált, de a memória ???),
majd arra a windows server 2012 r2 virtualizálva.
A windows csak ad-dc lesz.

Elég lehet a vas így is?? (főként a memóriára gondolok)
Jobban járok, ha direktbe telepítem a wint-t ??? (ezt kerülném, ha lehet)
Ma elkezdeném a dolgot, és ha valakinek lenne ötlete javaslata vagy
tippje azt szívesen venném!

Én 2-3 éve csináltam hasonló migrálást (erről már egyszer írtam is). A win2k12 nálam AD és fileserver funkciókat lát el, más nincs rajta (kb 700 user). A fizikai vas egy dell brand gép (a pontos típust nem tudom fejből), i7, 16G ram, 2x1.5T 7200-as hdd-k. Ezen alakítottam ki kézzel, xen alapon virtuális gépeket, a 2k12 4G ramot kapott. Eddig nem volt gond vele, működik szépen. Lehet, hogy elég lenne neki kevesebb ram is, nem próbáltam. Többet biztosan nem adok neki, amíg csak ennyi funkciót lát el. Azaz egy probléma előjött: mindkét hdd smart hibákat kezdett szórni, szóval idejekorán cseréltem őket, mielőtt komolyabb gond lett volna. Alig voltak egy-másfél évesek. A típusra sajnos itt sem emlékszek, de talán valamilyen toshiba lehetett. Most két 3T wd red van a gépben, lassan egy éve. Eddig gond nélkül.

A fizikai vason a win2k12-n kívül van még egy 2k3 (egy régi sql2000 adatbázis miatt), és 4 debian alapú gép.

--
Szluka Pálné Igazgató asszony megbízásából
Fehér Sándor

Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium
3100 Salgótarján, Arany J. út 12.
Telefon: (32) 411-353 Telefax: (32) 411-104
e-mail:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu
Internet: http://www.madach-starjan.sulinet.hu/