>Vagyis milyen distroval érdemes próbálkozni?
Alapvetően jó volt az irány.
Debian 8 Jessie és Ubuntu 1604LTS is jó.
Korábban a Debian rendszeren (VM-ben), most Ubuntu disztriben fut a freeradius, de proxmox lxc-s konténerben! A freeradius-t forrásból fordítottam és minden modul benne van ami ehhez kell.
A zeroshell-t nem ismerem.

Arra figyelj, hogy régebbi routerek nem szeretik a hosszú shared-keyt. Itt maximum 16 karaktert használj, tesztre esetleg kevesebbet is lehet.
Üdv!