From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Boldog Ferenc
Sent: Thursday, August 24, 2017 9:44 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: [Techinfo] Windows megosztas nem elerheto

Hello!

Megpróbálom egyszerűen leírni, de több órája görcsölök a problémával.

A hálózat egy 5-6 gépes kisvállalati iroda.  Sima munkacsoportos struktúrával,
nincs szerver

Adott egy Win2000-es gép PC néven és rajta több mappa megosztva, amit a Win7 és
Win10 es többi gép (kb. 4 db) szépen elér \\gépnév\ <file://gépnév/>
megosztasneve módon,felhasználói név és jelszó beírása után. Öreg gép de egy
régi plotter megy rajta, emiatt nem cserélhető a Win2000-es masina.

Egy friss telepítésű Win7 32bites gép szintén látja a hálózaton a PC néven
szereplő Win2000-es gépet, de csatlakozáskor a felhasználói nevet és jelszót
nem fogadja el. Ugyanezen Win7-es gép minden más, hálózati eszközt lát, és
csatlakozik rá. Pl. egy \\NAS\megosztott:mappa <file://NAS/megosztott:mappa>
néven elérhető NAS-ra is.

Ha ezen a Win7-es  gépen megosztok egy mappát, látja a Win2000-es PC nevű gép
is csak fordítva nem.

A hitelesítőadat-kezelő indításkor az alábbi üzenetet adja, de indítható utána.

https://drive.google.com/file/d/0BxDakjTKbjMJNHVzWG9wWlJ6TDh4anNydFFLZ2ktZHVhZEVj/view?usp=sharing

Itt, a hitelesítőadat-kezelőben kézzel beírom a Win2000-es gép megosztását
\\PC\megosztas <file://PC/megosztas>  vagy \\IP_cím\megosztas
<file://IP_cím/megosztas>  módon a felh. név jelszó megadásával, akkor sem
csatlakozik.

Miket próbáltam?

1. Hálókártya csere (marhaság, de kínomban csináltam)

2. Mindkét érintett gép újraindítása

3. Tűzfal ki-be, vírusvédelem (Panda Free) ki-be.

4. Felhasználói név és jelszó helyességének tesztelése másik gépen is és
többször.

5. A Win7-es gépnév módosítása (el nem tudom képzelni miért csináltam)

6. Hálózati és megosztási központban a fájlmegosztások ellenőrzése (jelszó
nélküli megosztás, stb...)

7. Otthoni hálózat helyett munkahelyi (baromság egy Win2000-es gépre
csatlakozásnál)

8. IP cím DHCP-vel aztán fix IP

7. Meg egy-két dolog, amire nem emlékszem már.

Biztos voltatok hasonló helyzetben, amikor valami baromi egyszerű dolog nem
ugrik be. Én sem látom már a fától az erdőt.

Min bukom el?

Ha kell még infó írok, de egy tök egyszerű windows-os megosztásról van szó,
ahol csak egy gép nem csatlakozik csakis egyetlen géphez. Viszont a plottolás
miatt baromi fontos lenne.

--

Üdv:
Boldog Ferenc