Üdv Mindenkinek!

Először is köszönöm a segítséget Mindenkinek! Nagyon hasznos volt!

Az a helyzet, hogy eddig megbíztam a Defenderben. A szaksajtó sem ír
rosszakat róla. Tegnap este olvasgattam és az egyik oldal szerint 90%-os
biztonságot nyújt.
Az én esetem viszont úgy tűnik, hogy a maradék 10%-ba esett bele, mert nem
ismerte fel.

Elsőnek a Sophos Home-ot telepítettem, ami azonnal talált egy
Mal/Bundpil-LNK nevű trójait és le is szedte a pendrive-ról. De a leírása
alapján, ez nem azt csinálja, ami történt, bár a nevében az LNK alapján
egyből arra asszociáltam. Én már kézzel visszaállítottam a fájlokat, de nem
tettem a helyükre őket, csak ott hagytam abban a mappában, ahová a vírus
tette. A Sophos viszont minden mappát és fájlt pontosan visszarakott oda,
ahol volt.
A Sophos egyébként onnan jutott eszembe, hogy a feleségem munkahelyi
notebook-ján is ez van. Persze én a Home verziót próbáltam, az Övén meg
rendes vállalati verzió van, de a vírusdetektáló mechanizmus szerintem
ugyanaz.

Ezután letöltöttem a legújabb Nod32-t. Ez már nem talált semmit. Mondjuk
nem is vártam mást, de ez is biztosan megtalálta volna, már csak azért is,
mert a honlapjukon van erről a Mal/Bundpil-LNK-ról leírás.

Következett a Kaspersky. Természetesen ez sem talált semmit.

Mivel néhány, vírusvédelmi programokkal foglalkozó honlap kifejezetten a
Bitdefender-t tartotta legjobbnak, ezért ezt is kipróbáltam, de nyilván már
ez sem talált semmit.

Így a végén feltenném az ősi kérdést, amit már kb. 1000-szer végigrágtunk.
Ti milyen vírusirtót használtok most? Melyikben bíztok legjobban?
Mert most kb. úgy látom, a Defender több mint a semmi kategóriában van.
Természetesen ingyenes, iskolában használható megoldások érdekelnének.

Most a Sophos nálam a befutó, de ez szerintem iskolában nem használható.
Azt írják otthoni és nem üzleti célú felhasználásra ingyenes, de egyrészt
egy regisztrációval max 10 gépen használható (nálunk 138 gép van, az 13
regisztráció), másrészt kormányhivatalokra nem vonatkozik (ok, mi nem
vagyunk az, de lehet ide sorolják a sulikat is).

Az AVG Antivírussal régebben sokat bajlódtam és a Pandával is ez a helyzet.
Ezekkel olyan negatív élményeim voltak, hogy szóba se jöhetnek soha többé
nálam.

További szép napot Mindenkinek!

Üdv,
Venczel József