Huhuhú, kaptál választ mindenre, amit nem is kérdeztél :)
Nem hiszem, hogy egy IP alapú "iskolarádió" jó ötlet. Meg a BYOD sem
feltétlenül. Bőven van iskola, ahol a telefonokat reggel le kell adni.
Egyáltalán nem minden szülő engedi meg a gyerekének az okostelefont. Meg
megnézem azt a rendszert, ami wifin kiszolgál 300-1000 készüléket egyszerre
stream-mel, és elérhető árú.
Szóval abszolút megértem a 100 voltos iskolarádió fenntartásának igényét,
nem hiszem, hogy ez elavult dolog lenne. A célnak jobban megfelel, és
sokkal kisebb bonyolultságú, következésképpen egyszerűbben és
megbízhatóbban fog működni, nem kell hozzá pilótavizsga (vagy egy
rendszergazda :)

De hogy válaszoljak is:
- ha jó az erősítőtök, nem cserélném le.
- a jó hangszórókat nem cserélném le.
- a rosszul illesztett vagy rosszul beállított hangszórókat be lehet
állítani rendesen: ha az egyik halk, a másik hangos, azon egyszerűen egy
beállítással lehet segíteni. Vagy elegendő a "kilógó" néhány hangszórót
lecserélni olyanra, ami egyenértékű a régiekkel.
- egy 100 voltos hangszóró nem szokott gyakran tönkremenni (hacsak le nem
focizzák, be nem ázik stb), szóval ha cserékre, pótlásokra van (volt)
szükség, ott én felkiáltójelet látok, szerintem nem jól van a rendszer
megtervezve.
- akkor vennék új hangszórót, ha csúnya a karakterisztikája, ami egyszerű
equalizációval sem javítható.
- sok esetben azért "utálják" a jelenlegi rendszert, mert nem lehet érteni
a szöveget (döng, zeng, visszhangzik stb). De ebben az esetben sem a
hangszórók cseréje a megoldás (hacsak nem a hangszóró paramétereivel van a
gond), hanem egy jó áttervezés, ahol a meglévő eszközök is általában
felhasználhatók.

Ha csak néhány hangszóró hangerejét kell beállítani, és egy-kettőt
lecserélni, akkor a 30*10e+150e=450000 Ft-ból biztosan ki lehet jönni, még
marad is másra, míg ha le akarnátok cserélni az egészet, tervezéssel és
munkadíjjal valószínűleg kevés lenne az összeg.

Máté
(aki amúgy műszaki akusztikus)