2017.11.27. 15:18 keltezéssel, Sándor Fehér írta:

>Magyar mobilokat amúgy nem lehet ~30 Ft. alatt hívni hivatalosan
Hát kapják be ..... Elég gáz, hogy külföldről (sokkal) olcsóbban lehet hazatelefonálni mobilra, mint itthoni viszonyban.

Ezt azért vitatnám, flottás előfizukkal ~10Ft/perc másodperc alapon mindenféle hazai mobil irányába, bruttóban, számlával. Persze van alapdíj, de ki kell szorozni mi éri meg jobban, lebeszélt perctől és szükséges párhuzamos vonalak számától függ.

> Én nem is értem a problémát. Kodekekkel utoljára az ISDN internetvonal, és kezdetleges szoftveres kliens idejében kellett vacakolni. Adott egy samsung galaxy s3 és s5. Mindkettőnek van natív SIP támogatása. A natív SIP konfigurálása esetén a g711a kodekkel robotos a hang mindkét készülék esetében voip-voip között is. Ugyanezen készülékek/szoftver esetében a GSM-FR kodekkel jól működnek a voip-voip hívások.( asterisken kényszerítettem a kodek használatát mert az androidon nem lehet konfigurálni)
A 4g mobilnetnek illene vinni a g711a kodeket, de wifivel sem volt jó.

Másik szoftver a ZOIPER. Annál csak a speex+gsm-fr kodek tudott jó minőséget alapból, de az is csak voip-voip irányban. G729a licencet nem vettem (még) mert nem az a baj.
Ezért kellett állítgatnom a kodekkeket is.

Én sem értem ezt a kodekes mókolást. nekünk van Asterix+FreePBX szerverünk, gyári kodek beállításokkal Zoiper kliens és Linksys ip telefonokkal, mindenféle irányba(hazai/nemzetközi - voip/vezetékes/mobil) tökéletesen jó, 4G-n és wifin is.

--
Alaksza Balázs