> Az érintettek szemszögéből nézve:
>>

> - tobb dolgot lat, nem csak egyet
> - megtanul osszehasonlitani
> - rajon, nincs univerzalis legjobb dolog, minden cucc masban jobb kicsit
> - kreativabb lesz, kevesse lesz varatlan amikor az eletben ugyanezt
> tapasztalja

Ezek egyike sem igaz.
- Ha csak nyílt forráskódút lát, az is csak 1 lesz és nem több
A hatás: Jó képzés esetén 1-gyel kevesebbet lát, minimális képzés esetén
- nem igaz, hogy megtanul összehasonlítani, mert 1 helyett egy másik 1 lesz.
- nem fog rájönni, hogy minden cucc másban jobb egy kicsit, mert lesz, amit
nem lesz módja megismerni.
- nem lesz kreatívabb, mert fel sem tételezi, hogy a másik, amit nem ismer,
az miben más.

És így tovább...
A lényeg: Egy adott márkás termék helyett lehet ezer alternatíva (akár más
márkásak és utánzatok is) és mindegyik lehet használható, de ettől még nem
fogod tudni, hogy milyen az a bizonyos márkás termék.

-az iskolai gazdasági ügyintéző számára?

> - feltehetoleg neki irrelevans mivel dolgozik, az ikonon kivul mas
> kulonbseget nem is kene latnia

Tudod, mekkora szívás, ha a menüpontok a megszokott helyről átvándorolnak?
Vagy az, ha változik a színük, alakjuk...
Egy nő számos dolgot párhuzamosan végez. Ennek alapja, hogy egyes
műveleteket motorikusan hajt végre...
De ha át kell állnia, akkor lelassul a teljes munkavégzési folyamat.
Szóval, már az gáz, ha "látnia" kell az ikonokat.

> Csak en vagyok az egyetlen, aki szerint sokkal nagyobb szivas egy magyar
> excelrol atterni angol excelre (maskepp hivjak a fuggvenyeket), mint egy
> excelrol egy openofficera (ahol a dolgok 99%-a ugyanolyan)?

Melyik MS Office verzióval azonos a melyik openoffice?
Hány ikon van máshol - és hány fgv-t használ az iskolai gazdasági
ügyintéző?

En amondo vagyok, hogy minel szelesebbre kell tarni az ablakot, hogy azon
> at minel tobb dologra lehessen ralatni, a diak feladata pedig az, hogy a
> kapott alapozo tudas birtokaban donteni tudjon.

Teljesen igaz. De ha átállsz nyitott forráskódra, azzal nem tárod
szélesebbre az ablakot, hanem befalazod az ablakot.

*********************************

magánvélemény:

Az MS a forgalmazónak mondott fel, nem az államnak. Konkrétan korrupció
miatt, mert drágábban adták az államnak a termékeket, mint az reális lett
volna.
Ezután a nyílt forráskódú szoftverre átállás költségének számítása nem
arról szól szerintem, hogy ez így olcsóbb lesz-e, hanem arról, hogy mennyit
lehet bizonyos közvetítőknek, barátoknak, lobbiknak lenyúlnia a költségből.
Azok, akik eddig lefölözték a hasznot, keresik az újabb lefölözhető
tételeket.
Szerintem az MS-től közvetlenül, a korábbinál olcsóbban szerezhetne be az
állam szoftvereket, de ehhez az MS-nek kellene engedni a licencek
elszámolását (értsd, az MS regisztrálja, hogy hányan töltik le és nem
közvetítők adják a kms kulcsokat)

Néhány évvel ezelőtt kipróbálták, hogy mennyibe kerülne az átállás. Nem
sikerült... Párhuzamosan lehetne (de az is költséges), de átállni nem fog
menni. Viszont egy ilyen akcióval el lehet költeni - feleslegesen újabb
néhány milliárd forintot az átállás szervezőire.

SzTZs