From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Liska Zsolt
Sent: Wednesday, January 24, 2018 12:28 PM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] WSUS helyett

Fizikai vas, annyi a dolga hogy olyan 50 gépet kiszolgáljon AD-ba és ugye saját
meghajtója van a gyerekeknek a szerveren. Ezen kívül semmit nem csinál! :)
Jah, meg egy DNS van.

Kiikszeltem mindent ami nem kell, mindegyik 2016-os office + Win 10, a
frissítéseknél a néhányat plusszba bepipáltam.

2018. január 24. 12:21 Fehér Sándor írta,
<fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu<mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>:
>Csak 4 GB van benne, inkább ne is erőltessem?
Milyen szerepkörök vannak eddig?
Virtualizálod a win-t vagy fizikai vason van?
Az sem mindegy mennyi kategóriát akarsz frissíteni. ( milyen windows/office
azon belül milyen frissítések kellenek pl biztonsági kritikus driverek stb.
alcsoportok vannak)

>A szívatás miben nyilvánult meg?
Állandóan lefagyott a wsus management konzolja, miközben néztem a gépek
állapotát és nem tudtam engedélyezni a frissítéseket.

2018. 01. 24. 11:59 keltezéssel, Liska Zsolt írta:
Csak 4 GB van benne, inkább ne is erőltessem?

A szívatás miben nyilvánult meg? Ugye van a szerveren egy "nyers" mappa ahonnan
tudják az anyagot leszedni maguknak, belassulhat a mentésük a szerverre?

2018. január 24. 11:48 Fehér Sándor írta,
<fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu<mailto:fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu>>:

Üdv!
>Hogy működik ez az egész? Most telepítem a WSUS szerepkört
- Telepítés után inicializálod a windows belső adatbázist vagy sql-t is
használhatsz
- beállítod a frissítési kategóriákat
- frissíted a wsus-t magát. ( ez először nagyon sokáig tart ~ több óra)
-ütemezed a további automatikus szinkront
-gpo-ban kell szétküldened a frissítő szerver nevét, ha ad-ben vannak a gépek.
-csoportokat is létrehozhatsz és a gpo-ban megadod az egyes gépek melyik
csoportban vannak, így szelektálhatsz különféle szempontok szerint.

A gpo-ban ezt keresd:
számítógép/felügyeleti sablonok/windows update/
- intranetes microsoft update szolgáltatás
- többi paramétert is érdemes átállítani a neked tetszőre

A gépeket pedig tedd át abba az OU-ba ahol a gpo-d van. ( a computersből)

Egy tanács: Sok RAM kell ehhez, 4gb ++++ . Sokat szivatott korábban emiatt!!!
Ide is írtam pár kérdést :)

2018. 01. 24. 10:54 keltezéssel, Liska Zsolt írta:
Hogy működik ez az egész? Most telepítem a WSUS szerepkört, Win Szerver 2012
R2. AD-ban vannak a gépek. Kell rajtuk is valamit állítani, vagy a szerver majd
tudni fogja mit kell csinálni?

Nálunk is az a baj, egyik gép frissít, a másik nem, pont óra közben indításnál
frissül stb.

2018. január 24. 9:48 Alaksza Balázs írta,
<johnny1...@gmail.com<mailto:johnny1...@gmail.com>>:
2018. 01. 24. 9:19 keltezéssel, Liska Zsolt írta:
Hol van ez a beállítás?

Gépház->Frissítési beállítások->Speciális->Frissítések letöltési módjának
kiválasztása

Én azért sokkal egészségesebbnek tartanék egy WSUS-t

--
Alaksza Balázs