Rájöttem hogy sufnituninggal hogy lehet orvosolni a problémát !
A VGA kábel egyik végén ki kell törni a 12/15 számú tüskéket. Ezek amúgy a monitor felismerésért felelős i2c busz. Így a projektorból "standard nem PnP monitor" lesz a windowsban, és nem akarja folyton felismerni.
Nekem egy projektor ne legyen plug&play, hanem vetítse ki a képet:)

2018.02.06. 7:54 keltezéssel, Horváth Péter írta:
Az a furcsa, hogy nálunk 1m -es (monitorhoz mellékelt) kábellel is ugyanazt csinálja, mint a beépített 10m VGA kábellel.
Ezek után nem tudom milyen kábelre lenne érdemes cserélni.

2018.02.05. 16:33 keltezéssel, pavaistvan írta:
Szia!

Nekem ugyan ezek voltak a tünetek két táblánál is szintén Epson
projectorral. Lecseréltem a VGA kábelt és aztán már HDMI átalakítóval is jó
volt, és azóta is hiba nélkül megy.

Üdv.: István

-----Original Message-----
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Horváth Péter
Sent: Monday, February 5, 2018 2:07 PM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: [Techinfo] Epson EMP-822 projektor kapcsolgat

Sziasztok!

Van néhány ilyen projektorunk, de nem mindegyiknél jelentkezik a probléma.

Ha HDMI-VGA átalakítóval csatlakozik rá a laptop, akkor el-elmegy a kép.
5mp-ig látszik, aztán 5 mp-ig nem, de az időtartamok változnak random.

-A HDMI-VGA adapter típusa, beszerzési forrása, kinézete nem befolyásolja a jelenséget. A 4500/2500/1500 Ft-os vagy 2,5 $ mindegy, (lehet belül ugyanaz
mindegyik).
-A Laptop típusa, és a laptop felbontása sem befolyásolja a jelenséget.
-Próbáltam 1m-es VGA kábellel, akkuról járatva a laptopot, de a jelenség
ugyanaz.
-Próbáltam leföldelni a projektort (gyárilag 2 pólusú nem földelt hálózati
vezetéke van) de nem segített.

Találkoztatok már hasonlóval? Miben különbözhet 1 ilyen projektor aminél nem
jelentkezik a hiba?

Kösz,
Péter