> A Windows nem aktiválható.
> A kulcskezelési szolgáltatások gazdája nem található a
> tartománynévrendszerben (DNS).
> Ellenőriztesse a rendszergazdával, hogy a kulcskezelési szolgáltatások
> megfelelően vannak-e közzétéve a DNS szolgáltatásban.
> Hiba: 0x8007232b
> Leírás:
> A DNS-név nem létezik.

Egy érdekes mellékszál a fenti hibakóddal kapcsolatban.

Épp tegnap volt szerencsém egy office 2010-hez, ami sulinetes kms-sel
lett aktiválva, és idő közben elkezdett panaszkodni, hogy nem aktivált.
A fenti hibakódot is produkálta.
Az egész ott kezd érdekes lenni, hogy:
- az alatta lévő win10 ugyanúgy és ugyanazzal a kms-sel van aktiválva,
és slmgr /dlv szerint 180 nap a grace time - tehát aktívan tud
kommunikálni a kms szerverrel a windows
- telepítéskor az office-nak a kms szerver nem domain névvel, hanem
ip-vel lett megadva
- ospp.vbs /dstatus által kiírt részleges termékkulcs megegyezik a
szükséges kms-es kulccsal (azzal lett aktiválva, és nem is írta át senki)
- telnet kms.sulinet.hu 1688 probléma nélkül kapcsolódik

A fentiek fényében a kiadott ospp.vbs /act parancs az említett hibára
fut, ezt a hibakódot adja.

Ez után megadom újra a kms kulcsot (ospp.vbs /inpkey:...), beállítom
újra a kms szerver címég (ospp.vbs /sethst:...), majd aktiválok
(ospp.vbs /act), és hiba nélkül beaktiválódik az office.

Azt az egyet nem ellenőriztem külön, hogy a hibás állapotban a
beállított kms cím valóban az, mint aminek lennie kell, ezért arra
gyanakszom, hogy menet közben "elfelejtette" a kms szerver címét az
office. Létezik ilyen? Ha igen, akkor mi okozhatja?

(Plusz adalék: a suliban gyakorlatilag az összes win10-en lévő
office2010-e ezt játssza. XP-re telepített office2010 nem vesztette el
az aktiváltságát. Lehet, hogy valamelyik frissítés okozta?)

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu