2018.02.28. 12:52 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
>Csak még mindíg azt nem tudom hogy squid3  cacheeli is a https veblapokat, vagy csak szűrni tudja? MITM (ssl bump) esetén cachelni is tudja mert teljesen rálát a forgalomra. Splice esetén NEM. Akkor az ssl tunnel miatt a squid nem látja a forgalmat és nem tud cachelni sem. Ez úgy kell felfogni, hogy mintha ott sem lenne a proxy, csak átmegy rajta minden ssl forgalom szűrés és cache nélkül.

Köszönöm, már értem

>Azért az gáz hogy saját gyártású (hamis) tanusítvánnyal simán bejelentkezek a netbankba, miközben "man in the middle" van:) Normális működés, ugyanis te kivételt adtál a rendszeredhez, hogy elfogadod a hibás tanusítványt + importáltad root CA ként a proxy tanúsítványt. A böngésző szót fogad ennyi: A bank és a proxy között teljesen megbízható ssl kapcsolat van>>> "ennyit lát a bank" A proxy meg röptében generál egy tanúsítványt és azzal titkosítja a banktól jövő forgalmat, amit elküld neked. A böngésző meg először hisztizik, de ha kivételt adsz hozzá + a proxy hitelesítő tanúsítványt is importálod a rendszerbe mint "megbízható legfelső szintű hitelesítési szolgáltató" akkor miért nem kéne működjön a bank oldal??

Beraktam az otpdirect.hu -t a whitelist-be, így már mindjárt más a zöld lakat- nem én ellenőriztem, hanem a digicert :)
SSL proxynak véleményem szerint nincs értelme, ha mindent "splice" olni akarsz. Ez arra van, hogy kivételeket adj a proxydhoz: banki oldalakat, paypal stb nem akarod MITM-elni, de a többit igen. Vagy a rendszergazdának minden ssl háborítatlan, a többieknek meg BUMP. stb.
Én csak a tanulói gépekkel fogom ezt csinálni, akkora sikítás van, ha valami nem jön be:)