>A két gép között ha nincs villany egészen biztosan nem ép a hálózati
>kapcsolat mert a ping sem megy nem gondolnám hogy internet kell hozzá,
A mi épületünkben volt villany, csak a főépületben nem, ahol az Internetes
végpont található. Nálunk minden switch és router ment rendesen.

>DHCP-t mi szolgáltatja a router ?
Windows server, működött, pingelhető volt

>Szerintem ha mindkét eszköz rendelkezne fix-ip-vel ez menne internet
>illetve DHCP nélkül is.
Annyira nem fontos, csak böki a csőrömet, hogy MIÉRT nem ment. Évente 2x
kibírom, ha nem tudok RD-t használni :)

>(ilyen esetben egy topologia rajz sokat segít,van esetleg?)
2 féle felállásban próbáltam: egy laptopról, ebben az esetben a topológia
laptop ---> wifi AP ---> switch ---> switch--->célgép
amikor nem működött, átváltottam egy asztali gépre, mert a SOHO TPlink wifi
router nem feltétlenül csúcseszköz és azt gyanúsítottam.
2. esetben a "topológia":
gép --->switch--->célgép volt :) (ugyanazon a switchen lógott az én gépem és
amiről próbáltam elérni)
IP címe mind a 3 gépnek a 192.168.0 tartományból volt, ellenőriztem