Újabb ötlet: jelszavasan osztottad meg, vagy jelszó nélküli megosztásról
van szó? Emlékeim szerint a jelszó nélkülit külön engedélyezni kell valahol
a "Hálózati és megosztási központ" környékén. Illetve próbáld meg
jelszavasan megosztani, úgy stabilabban megy, a jelszót meg el lehet
tároltatni a munkaállomásokkal.

Ez a munkacsoportos móka nem egy tuti dolog, én akkor csináltam ilyet,
amikor átvettem elődöm munkáját és kapásból el is szállt a winchester a
szerverben. Akkor próbálkoztam ilyennel (akkor még Win7/8-on), de hamar
áttértem a szerveres megoldásra, mert mindig volt vele valami huncutság.
Mai eszemmel, inkább megpróbálnék egy Hyper-V-s virtuális szervert
beállítani a tanári gépen (ha semmiképpen nem szeretnél külön szervert).
Elég neki 1 proci, meg 1GB RAM, szóval sima munkaállomáson is elmegy és
SAMBA-t nekik. Egy ilyen egyszerű megosztás sokkal stabilabban
megvalósítható és semmivel sem bonyolultabb, mint windows-ból. A tanári
gépet sem fogja lassítani. Észre sem lehet venni. Beállítható, hogy a
Windows indulásával automatikusan induljon.
Íme egy példa (első találkozásom a SAMBA-val):
https://wiki.debian.org/SambaServerSimple
Tehát a "Simple"-n van a hangsúly!
Ugyanolyan egyszerű, de sokkal rugalmasabb. Szerintem hamarabb megcsinálod,
mint megtalálod a hibát ebben a felállásban.