Szia!

Tudtam, hogy ez nem lesz elég, csak nem akartam hirtelen litániát írni...

A konkrétumok:

Kezdeném az interfaces fájlal, mert már ebben sem vagyok biztos, hogy jó:
#ZONE    INTERFACE        OPTIONS
guest      eth0
tcpflags,nosmurfs,routefilter,logmartians
loc          eth1
dhcp,tcpflags,nosmurfs,routefilter,logmartians
net          eth2
tcpflags,nosmurfs,routefilter,logmartians,sourceroute=0
net          eth3
tcpflags,nosmurfs,routefilter,logmartians,sourceroute=0
vpn         tun0
tcpflags,nosmurfs,routefilter,logmartians

Az eth0 jelenleg down-ban van, mert az egy későbbi terv része lenne.
Semmilyen fogalom nincs rajta, bár a roules fájlban már benne vannak a
majdan szükséges "engedélyek".

A providers:
#NAME        NUMBER    MARK    DUPLICATE    INTERFACE    GATEWAY
OPTIONS        COPY
SULINET        1              1             -                   eth2
             IP_1                 track,balance
EGYETEM     2              2              -                  eth3
              IP_2                track,balance

Az rtrules fájl:
#SOURCE            DEST            PROVIDER    PRIORITY    MASK
-                           0.0.0.0/0         main            1000
Bár ennek jelenleg semmi értelme, mivel a providers-ben nem duplikálom az
interfaces-eket.

route_rules fájlom nincs.

A shorewall.conf érintett részei, mivel  bizonyos variációknál itt is
állítani kell ezt-azt:
track_providers=yes
use_default_rt=yes
Itt jelenleg az egyetlen megváltoztatott érték a default-hoz képest az ipv6
letiltása.

Elméletileg nem lényeges, de a korábbi (működő) config-ban, az iptables és
az ip elérési útja be volt írva kézzel. Most nincs, bár ez elméletileg nem
lenne lényeges.

Remélem, hogy nem hagytam ki semmi lényegeset. Ha mégis, szólj és írom.

És előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:
Attila

2018. március 22. 17:11 Zoltán Gerendás írta, <geren...@gmail.com>:

> Szia!

> pl.: providers, route_rules, ....

*Kovács Attila*
*rendszergazda*
*Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium*
3529 Miskolc
Fényi Gyula tér. 2-12.
Tel.: +36 46/560-458 <+36%2046%20560%20458>, +36 46/560-459 /113
E-mail: sysad...@jezsu.hu
*Kérem, gondoljon a környezetére, mielőtt kinyomtatja ezt az e-mail-t!*
* Please consider the environment before printing this e-mail*