2018.04.12. 14:44 keltezéssel, Csaba írta:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni VPN kapcsolat és Privát szegmens - Publikus szegmens közti átjárhatósággal kapcsolatban. Adott a publikus hálózaton egy szerver (1 háló kártya), statikus ip-vel, azon megosztott könyvtárakkal.
Ezeket a könyvtárakat szeretnék elérni a kollégák otthonról.
Beállítottam a VPN-t, működik is tökéletesen, a kapcsolat él.
Az a baj, hogy a megosztott könyvtárakat logikusan csak akkor látom, ha a szerver a VPN kapcsolathoz publikus címet oszt ki.

Nem kell, hogy publikus címet osszon ki, sőt, én kifejezetten nem tenném.

Ezt beállítottam a távelérés konfigurációban. Ebből ugye nincs sok, pár darab. Plusz a belső privát 192.168-as hálózatból sem érni el így a szervert.

Van lába a szerveznek a belső hálózatba? Kellene, és a VPN szerver a klienseknek abból a tartományból adhatna címet, így látnák a szerver megosztásait is meg a belső háló egyéb erőforrásait is akár(ha engeded)

Azt szeretném, ha a privátból belső hálózaton is el lehetne érni a szervert, plusz VPN kapcsolat után a kliens privát ip címet kapjon, és lásson mindent a belső hálózatban.

Milyen VPN szervert használsz?

--
Alaksza Balázs