Ez a cikk szerintem a beépített élettartam megtámogatása....

Abban lehet valami, hogy nem célszerű 100% -ra tölteni, és 0%-ra kisütni (bár minden akkucellában van védelmi áramkör)
De az hogy sokszor kell keveset tölteni, az szemenszedett hazugság..

"Mint minden, úgy az újratölthető lítiumion-akkumulátorok élettartama is véges. Ha az akkumulátor lemerül, azaz 100%-osan elhasználják a kapacitását az egy töltésciklust jelent. De ha félig lemerül az akkumulátor, és újratöltés után másnap ismét így történik, akkor ez szintén egy töltésciklust jelent. Minden alkalommal, amikor elhasznál egy töltésciklust, csökken az akkumulátor élettartama. Például a notebookokban található Li-ion"

https://www.akkuk.hu/magazin/index.php/2017/02/10/litium-ion-akkumulatorok-toltese/

Pl a DELL akkumulátorokban lehet van egy ilyen ciklusszámláló.
És amikor elérte a beépített ciklusszámot letilt (az akkumulátor csatlakoztatva - nem töltődik) akkor az akkucellák még teljesen jó állapotban vannak.

Ha nem kiszedhető az akku, akkor szerintem az a legjobb, ha folyamatosan töltve van (nincs kihúzva/kikapcsolva a 230V), és pl hetente egyszer lemerítem 10% -ig, aztán visszadugom a konnektorba. De arra az esetre ez nem vonatkozik, ha pl minden este kikqapcsolom a 230V-ot, mert akkor minden nap lemerül
98% -ra , és a 2% visszatöltés is 1 ciklusnak számít...