Köszi a válaszaidat!

A belső ip-n való elhelyezéssel kapcsolatosan volna az a kérdésem, hogy neked a DNS szerver hogyan van megcsinálva?

Leírom én mit tapasztaltam:
Belső tartomány iskola.lan ( ad-dc)
Külső tartomány iskola.sulinet.hu

Először a belső tartományt adtam a zimbrának és utóbb adtam hozzá a külsőt majd fordítva reinstall után. Ebben az esetben nem tudtam fogadni kintről levelet, pedig minden rendben volt a dns/portforwarddal. A postfix (zimbrán) arra panaszkodott, hogy nem talál A és MX rekordot a tartományomhoz.

Találtam a neten ezt:
https://wiki.zimbra.com/wiki/Split_DNS
Ezt megcsináltam, a windows dns szerverében és megadtam a zimbrának, hogy azt használja valamint telepítés alatt kikapcsoltam a dns-cache szolgáltatást. Arról van szó, hogy a belső tartománynak létrehoztam A rekordot és MX rekordot a windows DNS-ben.
Most jó, megy a levél ki is és befelé is.

Nálad ez hogyan van megoldva?