> Sajnos a windows lelkivilágát én nem nagyon értem, mivel linuxosnak
> születtem. :)

Na én meg a linuxal vagyok így. :) Az a fő gondom, hogy egyszerűen nincs
időm arra, hogy feltoljak linuxot és elkezdjek openvpn-el kisérletezgetni.
Ezért is szerettem volna windowsosan megoldani.

Amit felvázoltál ott is van egy probléma, mert nálunk a dhcp a sulinet
privát szegmensében működik. Szervert pedig a publikusba tudok pakolni.
Szóval a VPN szervernek kell adni IP címet, ha működne végre az átjárásom,
akkor gondolom a privátból kellene adnia. Szóval más szegmensbe érkezel a
VPN szerveren legyen az Linux, vagy Windows.

> http://fkuris.hu/blog/2015/08/30/proxy-arp/
> Röviden, eltérő hálózatoknál a vpn technikától függően cachelni kell a mac
> címeket, mert nem minden esetben az adott eszköz fizikai címével
> kommunikálsz. pl címfordítás esetén. A proxy-arp összerendeli és megjegyzi
> az ip/mac párokat és nagyon hasznos tud lenni ez a vpn-ek esetén. Nélküle
> gyakran nem működik a vpn mert nem találnak egymásra a peerek.

Na ez így estére egy kicsit fejzúgatós :) Tiszta fejjel kell elolvasni. De
ha jól érelmezem ez az IP címeket és a MAC addresseket kapcsolja össze, a
DNS név ide nem játszik be. Ezzel nem lehetne megoldani, hogy a két szegmens
külön tartományában lévő eszközök felismerjék egymást DNS név alapján is.
Pedig sokkal kényelmesebb lenne, de a NIIF azt mondta nem megy a dolog :(

Zsolt