Szia,

> [...]
A kérdésem: az új (2019-es) verzió is figyelmen kívül fogja hagyni, ha a
> elkészített virtuális gépet átviszem egy másik PC-re, és azon indítom el az
> aSc-t a VM-ben, akkor működni fog azon is az XML export?
>
> VirtualBoxban használjuk, eddig (szerencsére) nem volt szükség a virtuális
gép költöztetésére, ezért erre konkrét választ sajnos nem tudok adni.

A sulibolt.hu oldalon az "XML export" menüpont alatt az alábbi információk
vannak:

   - "Olyan számítógépre kellene feltelepíteni a *Demo oldalról*
   <http://www.sulibolt.hu/index.php?id=12>letölthető programot, melyen *a
   következő 2 évben nem szeretnének hardver változtatást végrehajtani és az
   operációs rendszert sem szeretnék újra telepíteni* (emiatt lehetőleg ne
   az iskola szerverét válasszák erre a feladatra)

a Windows 10 frissítése miatt (más operációs rendszer kerül a gépre)
*megváltozik
a gép licenc azonosítója (info ablakban)*, ezért a kapott XML export kód
érvénytelen lesz!
Ennek elkerüléséhez kapcsolja ki(!) a W10 frissítési lehetőségét vagy az XL
export kóddal dolgozó programot telepítse olyan gépre amin régebbi rendszer
fut (amit szintén nem kell engedni frissíteni) és erre a gépre kérje meg az
XML export kódot.
(Ezzel elkerülhető a sorozatos kódkérés, új regisztráció, ami
mindkettőnknél problémákat, nem kívánt várakozásokat okozhat) "

A fenti (általam) vastaggal kiemelt részeket én úgy értelmezem, hogy ha
változik valami a gépen (szoftver/hardver), akkor megváltozik a "licenc
azonosító". Ez alapján elvileg tudod úgy tesztelni, hogy feldobsz valahova
egy virtuális gépet, telepíted az aSc-t, regisztrálod (a *NEM!* XML export
kóddal), majd átviszed az egészet egy másik hosztra. Ha nem változik a
fenti azonosító, akkor elvileg költöztethető.

Nem írtad, hogy milyen virtuális környezetet használsz, VirtualBox esetén
úgy tapasztaltam, hogy a hoszt CPU-ja biztosan látszik a virtuális gépben.
Ha egy más típusú CPU-val rendelkező gépre költözteted, azt veheti az aSc
hardverváltozásnak.

Aki mostanában igényelt az aSc-hez XML export kódot, mennyi idő alatt kapta