Szia! Azért a gyors telepítéssel kapcsolatban megnézheted a FOG projectet is ha
gondolod. Ja és én is üdvözöllek és jó munkát neked.

Üdv: István

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of József Venczel
Sent: Friday, September 7, 2018 11:02 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Gépterem - korlátozott Windows 10

Szia!

Üdv a Klubban!

Hátha ez segít:
https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Ott van közöttük a Store is.

Üdv,

Venczel József

Gábor Sári <sari.ga...@gmail.com <mailto:sari.ga...@gmail.com> > ezt írta
(időpont: 2018. szept. 7., P, 10:43):

Sziasztok,

Pár héten belül főállásban kezelek egy 15 gépes "termet", amiben jelenleg
önálló Windows 7 Professional gépek vannak, "szerver" gép (jelenleg) nincs.

UPC a szolgáltató, gigabites kimenet a suli oldalán, természetesen elavult 100
megás eszközparkkal.

Tervben van a Windows 10-re frissítés, egy tartalék gépen kipróbálva
elfogadható sebességgel fut (a gépek azonos felépítésűek).

A gépek központi telepítésére találtam a Logout-on egy cikket, azt hiszem ezt
megcsinálom sürgősen
(https://logout.hu/cikk/hogyan_keszits_fel_negyven_gepet_az_erettsegire_1/bevezeto_helyzetelemzes_meg_ilyesmi.html).

Ami gond szinte azonnal felmerült, hogy önálló gépként kezelve nem tudom
kiiktatni a Windows Store-t, onnan bármit fel tud egy "általános jogú"
felhasználó telepíteni.

A megfogalmazódott kérdések:

Önálló gépen, Windows 10 Pro alatt megoldható-e?

- az általános jogú felhasználók jogosultságainak korlátozása,

- a Windows Store kikapcsolása/tiltása (Rendszergazdaként elvileg
eltávolítottam minden alapból települő Store alkalmazást, aztán "általánosként"
belépve ott volt minden a menüben!?)

ha ezek nem oldhatóak meg, domain-be léptetéssel menne?

Open Source megoldás e probléma kezelésére létezik-e?

A hardverek tervezett cseréje kapcsán tudtok-e javasolni, ajánlani gigabites
switchet és valami normális WiFi AP-t?

Mivel a suli kellően zegzugos, felvetődött bennem egy mobil LTE WiFi Router
beszerzésének ötlete is. Ezzel vezeték nélkül, "bárhol" lehetne akár
ideiglenesen is elérést biztosítani.

Az EDUROAM környezet bevezetése még a jövő titka errefelé...

Köszi

--

G@bor