Nekem is hoztak ezzel egy laptopot. Hogy 2-vagy 3 USB egérrel próbálták, de még csak nem is világítottak az egerek. Nem vacakoltam sokat vele, rögtön ráindítottam a device cleanup tool-t, miközben nem volt egér csatlakoztatva.
https://www.uwe-sieber.de/misc_tools_e.html
És kitöröltem az összes USB HID eszközt.
Mondanom sem kell, hogy ettől megjavult. A csatlakoztatott egeret újra felismerte, és működött. Lehet ezt is valami driver frissítés (pl touchpad)  okozta, nem jártam utána.