Sziasztok!

Egy új laptopot kellett feltelepítenem. UEFI-s, az oprendszer partíciójára
visszahúztam a
"szokásos" rendszert lemezképből, simán ment, öröm. Mikor kész lett, linux alól
megpróbáltam átméretezni. Nem ismerte fel a filerendszert. Húha. Újraindítom,
simán
megy... Mi a csuda? Újra linux: nem ismeri fel.... Újra windows: megy.
Megnéztem, a meghajtó tulajdonságainál látom, hogy bitlocker titkosítás
folyamatban.
Találtam rá parancsot, kikapcsoltam. Végzett, a Linux látja, minden ok.
Hogyan kapcsolódhatott be magától a bitlocker? Mi kapcsolhatta be?
Előfordulhat, hogy az
UEFI-s rendszertöltés? Eléggé para lenne, ha véletlenül bekapcsolódna, én észre
se
veszem, valamikor elszáll és nincs mentett kulcsom se...

Mi lehet?

Köszi, üdv:
                     TT