Nem tudom ismered-e ezt a fórum bejegyzést, de tájékozódáshoz kiváló alap:
https://mobilarena.hu/tema/milyen_winchestert_vegyek_3/index.html

Ha teszteket nézegetsz, a WD-ről sok rosszat olvashatsz. Ennek ellenére én is azt ajánlom. Sok tesztben ugyanis nem nevezik meg, hogy milyen "színű" WD-t teszteltek. Neked a Red lesz pontosan jó, ahogy az előttem szóló is írta. Ez is NAS-ra van kalibrálva. Két ilyen gépet is felügyelek, mindkettőben 2TB WD Red van tárolásra, a win7 ssd-ről fut. A gépek napi 12-14 órában dolgoznak, így 500 nap körüli működési időt ír rájuk a Sentinel. Egyelőre hiba nélküli, gyors és nagyon csendes. Én biza érzékeny adatot is bízok rájuk.

A WD-k állítólagos problémája, hogy vagy el sem indulnak, ekkor nyilván cseregarancia, de ilyet még én élőben nem láttam, vagy nem húzzák sokáig, a sok fej parkoltatás miatt, aminek gyárilag rövid az ideje. Ez viszont beállítható, a fenti linkről indulva találod meg hogyan. Lényeg, hogy a Red és a Black szériákat bátran ajánlom, a Purple, Green, Blue felejtős. Ebből is van sok a közelemben, eddig egy Blue adta meg magát alig fél év alatt, ő volt a kakukktojás. Red esetében érdemes figyelni, hogy van Red Pro is, ez gyorsabban pörög, 7200 rpm, míg a sima Red csak 5400, és 5 év garancia van rajta, szemben a 3 évvel a sima Red esetében. Árban másfélszeres szorzó. Amire akarod, szerintem elég a sima Red.