Lehet azzal probléma hogy a megosztó gép hálózati kapcsolata "nyilvános hálózat" lett valamitől. Vagy hogy valami frissítés letiltotta az SMB v1 protokollt (nekem ez okozott korábban hasonló problémát) Akkor okozhat ez gondot pl ha a megosztó gép korábbi windowsból lett frissítve. Esetleg a vírusirtó frissítette magát, és az új változat már tűzfalat is tartalmaz.