Alig egy órája kaptam egyet. Még arra sem vették a fáradtságot, hogy valamilyen magyarországi cég nevében küldjék, de felszólítanak Google magyarsággal, hogy lépjek be banki felületre és hagyjam jóvá a legutolsó műveletet. :) Ennél az OTP-s kifinomultabb volt. Nyilván az orosz gyártmány volt, ez meg valamilyen fekete afrikai, így sejtem.
Mindjárt gyűjtök egy párat és átküldöm.
Azért kérném, hogy ne jelentsen fel a címzett, hogy adathalász leveleket küldözgetek neki! Csak saját felelősségre kattintani légyszi!!! :D

Ha már oktatásnál tartunk, kitérhetnél  a hallgatóságnak a "nigériai csalás" néven elhíresült dologra is. Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer részese lennék ilyennek, de egy kolléganő tavaly október-novemberben beleesett, én vettem észre. Én is csak másodikra. :( Komoly mentális , érzelmi sérülésekkel küszködik a mai napig. Teljesen elhitte és rabjává vált a következőnek: USA-beli, korosztályának megfelelő férfi, 58+ éves, sármos képekkel, nyilván hamis profillal, bejelölte a fészbukon, és kapcsolatot kezdeményezett. Előre meghatározott forgatókönyv alapján hitette el a csaló a nővel, hogy Magyarországra fog települni (Svédország valamiért nem tetszik neki) de olyan szép a kolléganő profilja, hogy beleszeretett, és idehozza a vagyonát, forintban milliárdokat, itt alapít vállalkozást, amiben a kolléganő lesz az egyik vezető. Nem folytatom, aki utána néz, tudja, ugyanez a forgatókönyv több százezer esetben a világon. A vége az, hogy pénzt fognak kicsalni, valamilyen "adminisztrációs nehézségre" hivatkozva. Kis összeg: reptéri illeték, átszálláskor megállították a férfit és nincs nála elég készpénz, vagy nagyobb összegben: ügyvédi költség, amivel áthozhatja a vagyonát. Ismert olyan magyar állampolgár, aki deviza hitelt vett fel ezért és ment tönkre, elveszett a háza is.

Nem tudjátok, milyen nehéz! A kolléganő először kinevetett engem. Azután azt feltételezte, hogy én akarom megszerezni a milliárdokat! Most karácsony előtt kellett volna kimennie a reptérre és hazahoznia a milliárdos szerelmes befektetőt, már itt tartottunk. Én riadóztattam a kolléganő fiát, aki persze eddig rendesen elhanyagolta az egyedül élő anyját, mert ugye senki sem véletlenül sebezhető, és a gyerek végül törölte az egész fészbuk profilt, meg az okostelót. Találtunk tényleg véletlenül 10 kilométeren belül egy nőt, akit ugyanezzel a hamis fészbuk profillal megkárosítottak már, ő segített is beszélni a kollégával. Mégsem heppiend még a történet. :(

Talán megérné erről is beszélni az órán. Netes forrás van dögivel róla.

Bocsánat mindenkitől a hosszúért!
Valamint azért, hogy egy csilivili magánkórházzal kevesebb van Magyarországon, mert ez volt az "amerikai" terve. Reális.
De mit várunk ha Kósa is. ;)

sl