A csoportházirenddel (nekem) csak egy bajom van, hogy rettenetesen megbízhatatlan és időzíthetetlen. Múlt héten küldtem ki egyetlen fájlt a gépekre (az összes gép ugyanarról a sysprep-elt image-ről van klónozva, elvileg szoftveres különbség nincs), szerintem még mindig lehet olyan gép amire nem ment ki, bár olyan is van amin láttam hogy már ott van. De teljesen megjósolhatatlan, hogy mikor dönt úgy a nagy szellem hogy végrehajtja a group policyt és mikor nem. Vannak GPO-ból asztalra kirakott parancsikonok is, azt is vicces nézni ahogy megjelennek-eltűnnek a széljárástól függően, a "csoportházirend eredménye" természetesen jelzi hogy végrehajtandó a házirend.

Ennél a bizonyos fájlnál is ránéztem még aznap délután is, és sok helyre még nem ment ki, pedig volt több óra/bejelentkezés. De pár napra rá már elég sok helyre kiment. Mindenesetre nem az a megoldás, hogyha azt mondják nekem, hogy valamit azonnal másoljak ki az összes gépre, akkor ez lenne a tippem.

Én is gondolgodtam már hasonló megoldáson, de még nem raktam össze. Olyanra gondoltam, hogy egy központi megosztáson figyelne egy jelző fájlt, ha ott van akkor az ott található fix nevű batch fájlt elindítja. Az meg mondjuk a helyi gépen csinál erre a műveletre utaló jelző fájlt ha sikerült, hogy ne csinálja meg újra és újra. Vagy a központi megosztáson egy fájlhoz hozzáadja a gépnevet ha kész, amiből azt is tudja ellenőrizni hogy végrehajtódott-e már az a művelet, és még én is látom hogy hány gépen sikerült a művelet.