> sulinetes SMTP. Nem a sulinet dobja vissza a levelet, hanem a gmail...

Csak sajnos a rosszul konfigolt smtp miatt dobja vissza a gmail. Valahogyan
a magánlevelezésre (iskolai magánlevelezés pl. kollégákkal úgy értve)
használt sulis o365 fiókom leveleit mindenki megkapja.

Egyébként amit felfedezni vélek. A bejövő sulis levelek amik a főnök
gmailjére vannak forwardolva úgy tűnik üzembiztosabbak. Ezt központilag
intézi a sulinet levelezője, szabállyal. Nekem sem pattan vissza, de a
kollégák sem panaszkodnak mi ez, ha a sulinek küldenek levelet. Innen
gondolom, szerintem az az oldal az ok. Régen voltak kimaradások de akkor
mindenhová, az általuk is ismert, és javítandó hiba volt, amit javított is a
NIIF.

Ahol a gondok vannak.
1. Kimenő levelezés, titkos másolatban egy csoport címre, aminek része a
főnök gmailje, de van rajta o365 is. Ott a gmail köpköd, o365 mindent
megkap.
2. Ha tömeglevelet küldenek sok címzettel, ott is sok a pattanás. Ha csak
alkalmi a gmail cím egy címzettel, jó eséllyel átcsúszik. De hogy a főnök
forward mikor megy ezeknél és mikor nem, jó kérdés.

SPF azt hittem megoldotta, egy napig jók is voltunk.

Egyébként az kellene, hogy a sulinet központilag tegye bele mindenkinek az
SPF-et akik az ő smtp-jüket használják, azzal már sokkal megbízhatóbbak
lennének. Aki nem tudja mi ez, sosem fogja kérni tőlük.

Zsolt