Szia!

Nekünk van 3d nyomatónk, méghozzá a listádból az utolsó, a Wanhao. Viszont
nincs összehasonlítási alapom, mert csak ezt használtam eddig, de ennek az
ára majd háromszorosa az elsőnek, amit linkeltél. Mindemelett nagyon kezdők
vagyunk mi is, pár hónap alatt próbáljuk kitapasztalni a hogyanokat, én is
csak olvasgatom, hogy mások miket mondanak.
A tipusról sok jót mondanak, többek közt, hogy ez egy drágább, profibb gép
elég jól sikerült koppintása, némi tuninggal szinte egy profi géppé tehető:
A hűtése nem megfelelő, régebben láttam egy leirást hogy mit kell hozzá
nyomtatni, és felszerelni, hogy minkét oldalról megfelelő legyen, de még
nem jutottam el odaáig, hogy megcsináljam. De mi is csak ilyen "játékokat"
nyomtatunk, a gyerekek 3D modellező képességét, térlátását fejlesztendő,
igy nem is olyan lényeges, ha kicsit megfolyik az anyag. Főleg úgy, hogy
nagyon tanuló fázisban vagyunk mi is, és még annyira kevés a tapasztaltunk,
hogy fogalmunk sincs, hogy pl adott filamenthez miért jobb vagy rosszabb
esetleg ha állítunk pár fokot a hőmérsékleten....
Azt is írják róla, hogy az extruder fej, amin kinyomja az anyagot
cserélhető, ha jól emlékszem valmi svájcira, és akkor még precízebb,
tényleg a profi kategória, de nekünk a fentiek miatt erre sincs szükségünk
:D
Amit olvastam még olyanoktól, akiknek van összehasonlítási alapjuk, tehát
próbáltak több fajta masinát is, hogy kategóriájában nagyon megállja a
helyét. Rosszat nem is emlékszem, hogy olvastam volna róla, leszámítva ezt
a hűtős porblémát, pedig nagyon sok véleményt láttam, tehát nem csak
egy-két ember tapaszalata.
Tudom, hogy nem leszel sokkal okosabb, ha elolvasod, amit írtam, talán csak
azt a tanácsot tudom adni, hogy ha a többi modellről találsz rossz
véleményeket, akkor azt hanyagold, ne kockáztass. Persze ha az ár nem
probléma.
Hogy miket kell figyelni? Talán iskolai szinten a legfontosabb, hogy tartós
legyen, tehát a véleményeknél erre kiemelten figyelj. Ha sokan irják hogy
egy év után már nem olyan preciz, elromik, akkor lehet nem olyan jó vétel.
Mi még tényleg nem vagyunk olyan szinten, hogy a precizitás annyira
lényeges legyen, annak ellenére, hogy a gép tudná. De lehet, hogy később ha
már tudjuk, hogy kell jól beállítani, a gyerekek is bonyolultabb dolgokat
terveznek, akkor szükségünk lesz a tudására, akkor viszont jó ha tudja.
Ja, amit még mondanak, hogy ha lehet fűthető legyen a munkalapja, a mienk
az, de nem tudom, hogy ha nem lenne az mi lenne a különbség :)

Remélem sokat segítettem, és okosabb lettél :D

Üdv: Szasza