Én személy szerint SOHA nem mentek közvetlenül hálózati helyre és főleg nem nfs-re!/az nfs lefagyasztja teljesen a hardvert, ha kimaradás van a hálózatban/

A módszerem: a proxmoxban tükörként van plusz 2 hdd a mentéseknek.
Ezt a mentés mappát rsync-el (over ssh) szinkronizálom nas-ra vagy bármilyen más (ez akár már lehet hálózati hely is) eszközre. Így két helyen mindjárt van mentésem, és ha baj van, akkor a lokális hdd-ről gyorsabb visszahúzni a mentést, mint hálózatról. Ha pedig a fő gép a mentésekkel együtt tönkre vágódna, akkor pedig ott a második mentés.