Sziasztok!

Kezd teljesen az idegeimre menni a helyzet...

Ma a következő történt:

Jelenség: a gépek bootoláskor TFTP timeot-ot dobáltak. Egy előző szálban leírtam, egyelőre megoldás nincs, lassan "elengedném" a problémát, de úgy tűnik, ezzel nem oldódik meg semmi, ez csak tüneti kezelés... Délelőtt eléggé instabil volt a net, próbáltam pingetni a szervert, és totál összevissza a sima 64 byte-os pingre is csomagvesztés volt (kb. 10% körüli) Párhuzamosan pingettem egy másik szerver is (másik gép, fizikailag is), ott is kb. ekkora méretű csomagvesztés. Néztem ntopng-vel, próbáltam iptrafng-vel is, de nem találtam olyan eszközt, ami lehúzná a hálót. Elhatároztam, hogy tanórák után szétszedem a hálózatot, és megnézem mi a baj. Mielőtt nekiláttam volna, megpróbáltam a szervereket pingetni: csomagvesztés nincs! Egy géptermet elindítottam úgy, hogy bebootol PXE-vel, a grub menüben pedig csak egy 10s timeout és reboot van. Mind a 18 gép szempillantás alatt elindult, majd sokszor újra is indult. Ment minden, ahogy annak mennie kell...

Ekkor elkezdett motoszkálni bennem a kisördög: lehet, hogy valamelyik diák(ok) randalíroznak a hálózaton? UniFi AP-k vannak, minden diák a saját accountjával fel tud lépni a hálózatra a RADIUS hitelesíti. Lehet, hogy felcsatlakoznak a hálózatra, és mondjuk elkezdenek WiFin keresztül játszani? A diákok 2 IP tartományból kapnak címet, simán lehet, hogy ugyanabban a hálózatban van a két gép, így a szerveren nem is látszik a forgalom...

Azon túl, hogy megpróbálom egyesével lekapcsolni az AP-ket, van esetleg más módszer? "Gerinc" switch-ünk egy viszonylag buta DLink, eddig még nem nagyon mászkáltam a menüjében, holnap ezt is megnézem...

Totál elfogytak a "merre tovább" ötleteim. (Azt nem szeretném, hogy minden diákot letiltok a WiFi-ről, mert sok esetben kell az oktatáshoz is...)
Esetleg van Linux (Debian) alá valami tool, ami ebben tudna segíteni?

(Tanóra alatt így is csak a helyi hálózatot tudja elérni, internetje csak akkor van, ha a tanár bekapcsolja...)

Köszi, üdv:

                          TT