Tisztelt Listatagok,

Szűts Ferenc 2019. Okt. 11., P, 07:49:26 CEST

Szerintem minden brumm-ot földhurok hoz létre. Amit hallasz, az a hálózati teljesítmény 100 HZ-es periódusa. Ebben a cikkben foglalkozik ezzel: https://www.hobbielektronika.hu/cikkek/foldhurok_avagy_mit_csinaljunk_mikor_minden_zug.html?pg=3

Köszönöm, ismét volt mit tanulni.
Ha mást nem: ez bizony, odafigyelést igényel, mert bizonyos esetekben életveszélyes is lehet...

Én első sorban a földelések meglétét, jóságát vizsgálnám először.

és:

Alaksza Balázs 2019. Okt. 11., P, 08:47:42 CEST
Bár továbbra sem értem a mechanizmust: hogyan hathat B eszköz A-ra úgy, hogy nincs közöttük semmilyen galvanikus kapcsolat? Mai fejlemények: ha a PC házhoz hozzáérek, szintén eltűnik a brumm, de ez azért elég durva üzemmód lenne ;)
A konnektorban be is van kötve a földelés rendesen?
Nálatok a pont.
A hosszabbítót egy másik aljzatba dugva, a brumm megszűnt.

Köszönöm a segítséget, most megyek, keresek egy villanyszerelőt.

Üdv:
SG.