Sziasztok!

Korábban évekig ment egy Debian szerver egy meglehetősen gyenge gépen. Ez a HW sajnos meghaldokolta magát, így átraktam egy Proxmox-ra. Ez a szerver az átjáró a net felé, ezen van egy Squid is, ő a DHCP szerver egyben, más feladata nincs.

Mi okozhatja azt, hogy a load-ja szinte sose megy 1 alá, a top-ban megnéztem a ksoftirqd ezerrel zabálja a procit. Ha belépek ssh-val, gyorsabban tudok gépelni, mint ahogy a karakterek megjelennek. A netes tippek alapján megnéztem, a hálókártya IRQ-jánál van iszonyat magas szám, pedig az iptraf-ng szerint mindössze 50 mbit/s a terhelés...

Merre fele próbáljak keresgélni és beavatkozni? Lehet, az a baj, hogy virtio-t használok, nem emulált kártyát?

Köszi, üdv:

                          TT