Hello!
>Bocsánat, igazad van, nem mondtam,
>de azt gondoltam, ha nekem van,
>mint gyenge kezdő, akkor a profiknak már régen van. :D
2014 óta van OpenVPN a suliban. Attól az évtől bármelyik tanár igényli, a laptopján beállítom neki.
A 2018-ban kapott laptopokon kötelezően beállítottam.
DE!!!!
Nálunk a VPN nem az aktivalasra van!
Ezen keresztül éri el a belső hálót is, a belső hálón lévő szolgáltatotásokat, mint fájlszerver, nyomtatás Így a VPN állandóan csatlakoztatott, s úgy konfigurálva, hogy a gép átjárója nem a sulis átjáró.
Ha az lenne, akkor otthonról mindenki a sulis neten maszkalna ki.
Ergó aktiválásra nem használható.
Termeszetesen megoldhato lenne, masik kapcsolattal (konfiggal),
a jelenlegi konfig statikus route beallitasaval, de erre, amikor csinaltam, nem volt szukseg.

--
Udv:
Molnar Peter