A "senki" lehet pl a sulinet üzemeltető. Csak kavartak valamit a router konfiggal.

Szerintem tisztább szárazabb biztonságosabb érzés lenne, ha beraknál egy gigabites SOHO router-t a privát szegmens, és a helyi hálózat közé.

Akkor a nyomtató is a saját router után lenne, de be lehetne egy port forwardot állítani azoknak, akik eduroam-ból akarnak nyomtatni.

De azt is lehetne hogy a SOHO router (mikrotik) a publikus szegmensre csatlakozna, de lenne egy 3-adik interface a privát szegmens fele, hogy az eduroamosok is tudjanak nyomtatni.

Ehhez beállítva a megfelelö route.