Sziasztok!
Adva van a kék sarokban egy Telekom által biztosított ZTE Home Gateway
Speedport Entry 2i wifi-router.
A piros sarokban egy "Samsung" M2020 Series wifis nyomtató (sajnos csak a
vásárlás után tudtam meg, hogy az átverős márkanév egy HP-gyártmányt takar).
A nyomtató sokáig rendben működött, egy idő után azonban elromlott, nem
volt elérhető, és nagyon nehezen találtam meg a problémát, amit a két kép
mutat. A router elkezdett dinamikus IP-címet osztani neki, és nem tudom,
hogy lehet erről leszoktatni, a nyomtató meg belőtte magát az 1.6 végű
címre, mintha oda lenne betonozva. Most már tudom, hogy ha nem érhető el,
akkor a böngészőben be kell jelentkeznem a router konfigurációs oldalára,
onnan kibogarásznom az aktuális címet (amit véletlenül se a nyomtató
nyilvántartott neve mellé ír), aztán megkeresni a nyomtató konfigurációját,
és ott az 1.6 nevű porthoz tartozó címet átírni, a képen 1.8-ra. A port
nevét nem tudom megváltoztatni, és a vezérlőpultban továbbra is 1.6 látható
a második képen. Ez minden alkalommal egy csomó idő és bosszúság, utána a
nyomtató működik.
(Egyébként is alacsony vérnyomás ellen használható ennek a nyomtatónak a
szoftvere.)

Hogy tudnám ezt a két idiótát összebékíteni, akár a routert rávenni, hogy
fix címet adjon, akár a nyomtatót, hogy dinamikussal is működjék?

[image: kép.png]
[image: kép.png]