2020. 09. 04. 19:31 keltezéssel, Zsolt Farkas írta:
> 2 eszközről beszélünk. Egyik a suliban, a másik itthon
>
> Horváth Péter <justicefri...@freemail.hu
> <mailto:justicefri...@freemail.hu>> ezt írta (időpont: 2020. szept. 4.,
> P, 17:55):
>
>     Most nem értem, az unifi conroller az a suliban van csak, vagy
>     otthon is?
>
>     Szerintem ezeknek egy alhálóban kell lenni. Szerintem csak akkor
>     működne otthon, ha ugyanazt a controllert is hazavinnéd amivel
>     bekonfigoltad.

Az egyszerűbb verzió szerint Péternek igaza van, azért nem látja a
controller az ap-t, mert az ap rossz helyre próbál kommunikálni. Amikor
beállítod a controllerben az új ap-t, akkor az megkapja a controller
címét, hogy hova kell csatlakoznia. Ha ez a cím belső hálós (vagy bármi
más miatt nem elérhető az ap-től), akkor kapod az általad leírt jelenséget.

Lehet utólag is finomhangolni az ap-ben beállított controller címet.
Ennek egyik módja az, hogy ssh-n belépsz az ap-ra, és ott a set-inform
paranccsal beállítod a controller címét: http://xxxxxx:8080/inform
 -- ahol az xxxxxx a controller kívülről is elérhető ip-je vagy hostja.
(Persze az ssh hozzáféréshez előbb a controlleren engedélyezni kell azt...)

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu