Szia!
Maradj inkább az Anydesk / Teamviewer használatánál, vagy ugyanezt tudja a
"Remote Utilities" (www.remoteutilities.com) programja is, én használom.
Ezekhez nem kell semmit sem állítani szerveren, vagy a sulinet routeren,
mindkét fél a kapcsolatot a gyártó cég szerverén keresztül építi fel.
A legjobb a Teamviewer, csak ott gyakran letilt, ha azt vélelmezi, hogy
üzleti célra használod. (Például domain-ba kötött gépre kapcsolódsz, vagy
több partnerhez kapcsolódsz rendszeresen.)
Saját VPN szerver beüzemelését neked nem ajánlom, ehhez azért sokkal
magabiztosabb tudás kell. Én OpenVPN szervert használok, windows 2012
szerver hyper-v alatt fut többek között egy debian 10 linux csak erre a
célra, az egyik lába a publikus szegmensben, a másik a privátban. Kliens
oldalon a Securepoint kliens fut.
Ha lenne VPN-ed, akkor felépíted a VPN kapcsolatot az iskolád szerverével,
majd utána a "Távoli asztal kapcsolattal" (RDP) tudná elérni a kolléga a
benti gépét.
Publikus IP-je biztosan van az iskolának, de az internet->privát szegmens
közötti VPN, vagy egyéb befelé irányuló forgalmat a KIFÜ nem fogja
engedélyezni. Egyébként jogosan, különben nyitva lenne az összes sulinetes
iskola hálózata.
(Ha nem találod a publikus IP-t, akkor még a Dashboard tudásod sem biztos.
VPN szerver kialakításához pedig további biztonsági beállításokkal, windows
szerver, vagy linux szerver üzemeltetési feladatokkal is tisztában kellene
lenned. Ezeket meg tudod szerezni, de nem pár hónap alatt, és ha mondjuk
tanítás mellett vagy rendszergazda, akkor nehezen lesz rá idő.)
Szívesen segítek, vagy magyarázok akár telefonon is, írj nyugodtan
privátban.
Üdv, efemm

Balogi Zsuzsi <balogizsu...@citromail.hu> ezt írta (időpont: 2020. nov.
22., V, 6:30):