rendszergazda

Feladó: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu>,
meghatalmazó: Czirok Ferenc <czir...@gmail.com>
Elküldve: 2020. december 5., szombat 14:58
Címzett: techinfo@lista.sulinet.hu
Tárgy: [Techinfo] Tűzfal konfigurálás - oktatás

Sziasztok,

Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam, Czirok Ferenc vagyok.
Megközelítőleg 15 éve foglalkozom adat és információbiztonsággal,
kisebb-nagyobb hálózatok tervezésével, valamint üzemeltetésével.

Néhány kedves Barátom megkért, hogyha időm engedi, akkor mutassak nekik egy
olyan tűzfalmegoldást, ami:

•      Könnyen és jól hozzáférhető.

•      Könnyen és jól tanulható, nem kell konzolháborút vívni, hogy üzembe
állíthassuk.

•      Lehetőség szerint ingyenes.

•      Nem utolsó sorban biztonságos.

Úgyhogy arra gondoltam, hogy egy kicsit szélesebb körben meghirdetem, hátha
közöttetek is akad olyan, akit érdekel.

Természetesen pénz nem kérek érte, szabadidőmben tartom az „oktatást” és online
teszem mindezt. Ha akad köztetek olyan, akit érdekel, jelezze kérem ebben a
szálban.

Úgy tervezem, hogy a két Ünnep között tartom meg, így nekem is van időm
felkészülni, és talán jobban ráértek Ti is.

Alapvetően PfSense-re gondoltam, mint tűzfalmegoldás, mivel a fent támasztott
peremfeltételeket teljesíti, sőt, annál sokkal többet nyújt.

Az alábbi területeket szeretném érinteni:

•      Biztonsági „alapvetések”.

•      Biztonsági zónák kialakítása, tervezése.

•      Telepítés nagy vonalakban (mivel rengetek leírás érhető el a témában nem
húznám vele az időt).

•      Felület áttekintése.

•      Alias-ok kialakítása.

•      Tűzfalszabályok kialakítása.

•      Több internet kijárat konfigurálása.

Szép napot
Feri