From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Grundschule Oberschilding
Sent: Saturday, February 6, 2021 10:39 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Apáczai oktatóanyag hiba

Sziasztok!

"Ez a mese még érdekes lehet:"
https://superuser.com/questions/1616866/use-flash-player-after-12-01-2021

Na meg talán ez is:
https://blogs.sap.com/2020/12/10/how-to-keep-enterprise-flash-applications-accessible-in-2021/

Utólag köszönöm Horváth Péternek a linket. Ez alapján elindulva és további
keresés eredményeként sikerült prolongálnom az offline Apáczai, Oxford, Stiefel
és egyebek működtetését. Elsősorban a Smart Notebook beágyazott flash
objektumai miatt kezdtek panaszkodni a kollégák, mivel rengeteg jól bevált és
nem kevés munkával összerakott saját oktatóanyaguk vált hasznavehetetlenné
hirtelen.

A fenti cikkek útmutatása alapján meghexamaceráltam az utolsó update-tel
letolt, "időbombás" binárisokat. A patchelt változattal lecserélve azokat
(egyelőre) így bevált a csel. (Ha esetleg a windows nem engedi fölülírni,
eleváltan sem, akkor előbb törlés, utána odamásol, úgy a biztos.)

A gyorsfagyasztott hozzávalók 64 bites win10-hez használhatók.
A standalone installerekre csak azért lehet szükség, hogy a telepített
programok listájában korrektül megjelenjen. Úgy tudom, a 32.0.0.465 verzió volt
az utolsó.
Az activex telepítő win10 alatt nem is kell, mert az IE plugint a windows
update intézte.
Az mms.cfg kiegészült néhány bejegyzéssel, csak a példa kedvéért bennehagytam
egypár teszt url-t.

Ide pakoltam: http://fos.hu/tda

Üdvözlettel,
T. András

Ferenczi Norbert <szamt...@tinodi-szigetvar.hu
<mailto:szamt...@tinodi-szigetvar.hu> > ezt írta (időpont: 2021. febr. 5., P,
11:56):

Sziasztok!

Pár hete az Apáczai oktatóanyagok hibát dobnak ki minden win10 illetve win8.1
gépen. Indítás után röviddel egy számomra érdekes hibaüzenetet ad. A hiba nem
egyedülálló ahogy próbáltam keresni megoldást, de egyenlre kisebb sikerrel.
Számomra a dolog érdekessége az, hogy egyik hétről a másikra megadta megát, de
win7 rendszereken hiba nélkül fut.
Talán az adobe flash tiltása miatt lehet vagy teljesen más okból nem indul a
gépeken?

A hibaüzenet a következő: "### Hiba! (kód: MainFrm-002) Egy COM-komponens
hívása HRESULT E_FAIL hibát adott vissza."

Tudtok nekem erre megoldást mondani? Több intézménynél is jelentkezett ez a
hiba és nagy problémát jelent ennek a szoftvernek a hiánya.

Várom tippjeiteket.

Üdv.:

Norbert

 Mentes a vírusoktól. www.avast.com